Tilbake i oktober 2019 anla Meghan Markle et søksmål mot Mail on Sunday-utgiveren Associated Newspapers etter at et brev hun skrev til faren hennes, Thomas Markle, ble lekket og publisert av utsalgsstedet, ifølge CBS News. « Til nå har vi ikke vært i stand til å korrigere de kontinuerlige feilrepresentasjonene – noe som disse utvalgte mediene har vært klar over og derfor har utnyttet på daglig og noen ganger timebasis. Det er av denne grunn vi tar rettslige skritt, en prosess det har vært mange måneder underveis, » sa prins Harry i en uttalelse publisert til nettstedet Sussex Royal 1. oktober 2019.

Meghan vant kravet sitt i søksmålet, ifølge en BBC News-rapport i mai 2021. Associated Newspapers har imidlertid anket kjennelsen, melder Entertainment Tonight. « Andrew Caldecott, advokat for Associated Newspapers, fortalte lagmannsretten i London … at brevet [to Meghan’s father] ble angivelig «laget med lesertall av publikum i tankene», og la til at Markle var «glad for at publikum leste den hvis Markle skulle lekke den»», rapporterte ET. Flash frem fem måneder, og Meghan ga en unnskyldning til retten etter at hun sier hun har glemt noen samtaler hun hadde om brevet med tidligere kommunikasjonssekretær Jason Knauf.

Mens Meghan fortsetter å være oppe i øynene med dette juridiske rotet, kastet advokaten hennes bare en ny skiftenøkkel inn i blandingen.

Er det noen i palasset som jobber mot Meghan Markle?

Meghan Markle trekker seg ikke tilbake når det gjelder søksmålet hennes mot Associated Newspapers, og advokaten hennes har nettopp fremsatt et bombekrav. I dokumentaren «The Princes and the Press» kom en interessant påstand frem. Meghans advokat, Jenny Afia, anklaget en senior kongelig tjenestemann for å jobbe mot hertuginnen av Sussex. «Ted Verity, redaktøren av The Mail on Sunday, sa i sin underskrevne vitneforklaring at han hadde fått informasjon som bidro til å støtte Associateds [The Mail on Sunday’s] sak. Han sa at denne informasjonen kom fra en høytstående palasskilde, og han sa i vitneforklaringen at dette ikke var ‘sladder eller tøfler’, » rapporterer Newsweek. « Det betyr at en seniorfigur i det kongelige husholdning ifølge The Mail on Sunday. ga ham informasjon for å hjelpe til med å beseire hertuginnens sak, » la Afia til.

Dette siste stykket til den utfoldende narrativet kommer i hælene på en Daily Mail-rapport om at kongefamilien er ulykkelig etter BBCs beslutning om å « [give]…troverdighet » til « overdrevne og ubegrunnede påstander » ved å sende en ny dokumentar om prins William og prins Harrys pågående splid.

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her